Katarina

En riktig hästtjej
Ibland måste man göra saker som man inte är så bra för, som ser fult ut och där hästen går långt ifrån någon slags form bara för att träna. Idag var en sån dag.
 
Vi gav oss ut i en sommarhage där inga hästar gått i år för konditionsträning. Fiffi behöver mycket av den varan. Ängen är dock lite läskig, speciellt när rådjuren får för sig att hoppa fram lagom för att skrämma en ponny (vilket de alltid gör av någon anledning). Ponnyn är allmänt spänd och lite dryg.
 
Idag var det dock bättre än förra gången, vilket bara bevisar att man måste träna på saker innan man blir bra på dem (no shit Sherlock, liksom). Vi gick i en fin form till och från, och lyckades med dagens uppgift - att galoppera tre varv åt varje håll. Mitt i ridpasset ungefär så börjar det regna lite, för att sen gå över i en rejäl hagelskur. Hästen drar konstant mot utgången men vi rider vidare och det är så man vet att man är en riktig hästtjej.
 
Är man redan dygnsur finns det ju ingen anledning att sluta rida..
 
För övrigt är jag väldigt nöjd med min ponnyskrutt, idag mötte hon mig till och med i hagen! (moroten i min hand hjälpte nog till lite med den saken, men det bryr vi oss inte om).
 
 
Fiffi i sitt nya fleecetäcke
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress