Katarina

Första galoppen ute
Idag var en riktigt lugn dag i stallet, inga måsten eller stress för att hinna med nästa buss hem.
 
Hästen var till och med ganska snäll att fånga, krävdes bara lite morotsmuta och sen var öronen i grimman och hon traskade snällt efter mig till stallet.
Ryktade lääänge (mest eftersom hon var lerig, haha) och bytte schabrak på båda sadlarna. Precis när jag ska börja tränsa dyker barnet upp i stallet och jag bjuder därför med henne på ridtur. Vi red till Björkbacken där det finns en liten klätterdunge, och gjorde en liten rundtur av det hela för att slippa ta samma väg hem.
 
Travade på väg till Björkbacken och det gick väl sådär, men i galoppen påväg hem igen fick den andra ponnyn springa först och då var hon väldigt trevlig!
 
Det regnade när jag kom till stallet, men den största delen av ridturen var i solsken och jag är bara så glad över att ha denna lilla varelse som min egna. Alla borde få ha ponny!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress