Katarina

Fitness för ryttare
Nu på kvällen har jag prövat två av övningarna ut boken Fitness för ryttare. Har skrivit en liten recension om boken tidigare (http://saganomensaga.blogg.se/2014/january/imorgon-borjar-vi.html). Hur som helst så har man en balansboll som redskap i många av övningarna, någonting som inte finns i lägenheten i Flogsta...
 
..men däremot hemma hos mamma och pappa i Uddevalla!
 
Boken fick därför följa med hem och de två första övningarna är testade. Bokens allra första övning på balansboll handlade om koordination och ett stabilt bäcken. Det är inga av mina problemområden utan kändes nästan lite för lätt.. Raskt över på nästa! Benstyrka och balans sade sig den kunna förbättra.
 
Jag hade lite svårt att göra precis så som övningen föreskrev, den lodräta sitsen man skulle ha föll gärna över i jockey-style istället.. Balansen kändes bra men övningen var lite svår eftersom bollen hade en tendens att rulla iväg för mig så den fick bli aningens modifierad för att funka.
Tre minuter senare brände det ändå ganska gött på framsidan låren och därmed får övningen klart godkänt resultat.
 
 
Vet inte riktigt om ni tycker att "vanlig" träning är rolig att läsa om men är ju tyvärr väldigt ofrivilligt hästlös för tillfället och inspirationen till de där långa åsikts-inläggen är inte på topp efter en lång arbetsdag.
Angelica

Sv; tack!:) jo men man måste nog släppa kraven ibland och ha kul, tror om inte annat att du presterar ännu bättre med ett glatt humör!:)

Bra med övningar utan häst! Borde/vill också bli bättre på att stärka mig själv!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress