Katarina

Imorgon börjar vi!
Som några av er kanske minns fick jag en tidigt julklapp - boken Fitness för ryttare.
Ikväll har jag stäckläst från pärm till pärm och imorgon börjar träningen. Lika bra att skriva ut det här så att jag inte kan fuska (;
 
 
Liksom boken kommer jag börja med konditionsträning.

Till oss ryttare rekommenderas intervallträning, kortare intervaller för hoppryttare och längre för dressyrryttare. Min plan är att springa en lite längre runda en gång i veckan och en kortare där jag lägger in lite ruscher den andra dagen.
 
Tidigare cyklade jag alltid till skolan (okey då, inte i ösregn men det är ju inte alltför många dagar) - sisådär 8 km enkel väg. Otroligt bra vardagsmotion som inte tog längre tid än att åka buss.
Problemet är att jag från skolan har en direktbuss till stallet, varvid jag oftast väljer att åka buss till skolan för att kunna åka bussen direkt till stallet efteråt.. Och så var den vardagsmotionen borta under de dagarna.
Vinterhalvåret cyklar jag oftast inte alls, det blir för opraktiskt och busskort har jag redan.
 
Vardagsmotion är nämligen något de pratar en del om i boken, och lite mer än halva året får jag till den riktigt bra - alltid något!
 
 
Hur gör ni? Är det mycket motion i er vardag också, tränar ni utöver ridningen eller är det svårt att få motivationen att räcka så långt?
Maja

Jag har faktiskt varit ganska dålig på att motionera utan för stallet osv. Något som borde ändras på!

Gabriella - Montéryttare

Svar på frågan både i detta inlägget och på din kommentar i bloggen så kan du läsa det här inlägget i min blogg: http://montebloggen.se/2014/january/traning-av-mig-sjalv.html#comment :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress