Katarina

Hemmapyssel och dressyrminnen
Sitter och pysslar lite med sista inlämningsuppgiften för i år, har uppdaterat mammas hemsida (karinshardesign.se) och ska strax börja tvätta. En promenad med kaninen och redigering av torsdagens hoppbilder samt filmerna ska också försöka hinnas med.
 
Kommer inte hinna till stallet varken idag eller imorgon eftersom jag jobbar och behöver både äta och sova. Inget konstigt, hinner sällan rida när jag kör helhelger och var inställd på det redan från början.
Fick dock lite småpanik över detta precis nu när jag insåg att jag och Fiffi gör vår första tävlingsstart på fredag. Det är typ mindre än en vecka och vi har tusen saker vi borde vara bättre på innan dess.
 
...ska nog försöka lägga upp en plan med det viktigaste ikväll.
 
Allt hinner jag definitivt inte fixa på fyra dagar.
 
Dags att leta upp och lära sig dressyrprogrammet också... Vill inte göra bort mig genom att rida fel i alla fall!
 
 
Min första dressyrtävling, på ridskolan med araben Zaandor. Den gick uruselt. Fast å andra sidan hade domaren nog lite höga krav för av alla startande var de enda som red på "godkänd" nivå (typ 55 %  kanske?) ridskolechefens fru och en äldre tjej på privathäst. Kanske inte så bra när alla ridskoleelever inte ens nådde upp till det... Och ungefär där började jag att ogilla dressyrtävlingar. De var ju ändå väldig orättvisa. Mycket bra sak att lära en liten ridskoletjej. Bara de med egen häst och vuxna som ridit i 40 år klarar av detta, haha.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress