Katarina

Bra psyke, men...
Provridnings-filmen som finns i ett av de tidigare inläggen visar Murres fantastiska psyke. Han är alltså tre år, var riden i skritt, trav och galopp under hösten som 2,5 åring och gick sen på lösdrift 3-4 månader (om jag förstått allting rätt).
 
Jag provred på en onsdag.
Måndag eftermiddag den veckan kom han tillbaka till stallet där han blev inriden och alltså inte varit på flera månader.
Tisdag reds han för första gången.
Onsdag kommer jag.
 
Han sköter sig fint när hon som visade hästen red, bjöd på skänkelvikning som gav mig gåshud, stod stilla när jag satte upp från pall och var allmänt trevlig.
 
 
Murrebus.
 
Men, och det är ett stort MEN, det är en akhal teke jag köpt.
En hästras som är kända för att ha hög integritet, mycket innanför pannbenet och där du verkligen måste förtjäna att vara med dem.
 
Det kommer vara en väldigt lång väg innan vi hittar varandra.
Han kommer testa mig tusen gånger och tusen gånger till, bara att komma in från hagen var ett litet projekt idag.
Oavsett vad så kommer det vara värt det.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress