Katarina

En liten rapport från Göteborg..
Det var en fin dag i Göteborg igår, fastän jag fick gå upp innan fyra på morgonen för att kunna ta mig dit med tåget i tid.
 
Jag och mamma var på förmiddagsshowen, såg två hoppningar och en dressyrklass. Några timmar på mässan hann vi med också innan det var dags att ta tåget hem till föräldrarna.
 
När jag fortfarande bodde hemma på Västkusten åkte vi oftast ner på söndagen för att se finalerna men nu måste jag ta tåget runt lunch imorgon för att komma hem till Uppsala igen i tid.. Lördagarna är oftast lite showiga för vår smak och fredag blir då en bra kompromiss för att hinna träffa familjen lite också.
 
Hur som helst. Vi fick se Irma Karlsson ta hem speed-klassen och svenskarna gjorde bra ifrån sig även i dressyren. Min favorit Ludger Beerbaum hade inga blommor att ge till sin egna hejarklack men däremot red han fram till dem och lämnade plaketten istället.
Tänk om fler idrottsstjärnor var som han!
 
Förra årets miss att inte handla från den tyska outlet-shoppen som alltid har med sig Eskadrons poppiga vårkollektion gjordes inte om utan i år passade jag på att köpa ett schabrak där.
Vad jag nu ska med ett nytt schabrak till... (;

En lott till lotteriet köpte jag också så nu hoppas jag på storvinsten på söndag - hade absolut inte sagt nej till en sprillans ny transport!
 

Bilder får bli när jag kommer hem, ska hjälpa mamma med maten nu.
montebloggen.se

Alltid kul med nya schabrak ju ;)
Åh jag vill också shoppa loss på mässa!!

Svar: Jag med, beroendeframkallande ju!
Katarina

Emelie Andersson

Håller tummarna för att kärran blir din! :)

Svar: Hihi, tack!
Katarina

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress