Katarina

Någon annans tyglar
Många säger att de tycker det är jobbigt att rida i någon annans sadel men i mitt fall är det tyglarna jag oftast stör mig på.
 
Helst vill jag ha mina egna.
Andras tyglar (som säkert passar dem bra) har antingen för långt mellan stropparna, för kort eller är svåra att greppa. För smala, halkiga eller osmidiga.
 
Så blir hela ridningen förstörd (nästan). Tyglarna glider ur händerna, man får inget bra grepp, går inte att flytta fingrarna och sen trasslar allt in sig i manen också.
 
 
Suck.
Tur att det ändå är ganska enkelt att byta tyglar eller träns till en häst..
 
Har ni något ni stör er på när ni rider andras hästar?
montebloggen.se

Jag stör mig om sadeln ligger i "nedförsbacke" känns som att man faller rakt ner om hästen skulle snubbla eller kicka backut

Svar: Det förstår jag! Sällan jag stött på det problemet faktiskt, skönt att slippa :p
Katarina

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress