Katarina

Min första djurskyddsanmälan
Nu ikväll har jag gjort min första djurskyddsanmälan. Anmälan gällde kaniner i zooaffär och är det något jag kan så är det kaninföreskrifterna.
 
Visst var det ingen vanvård eller något större lidande inblandat, men jag tycker ändå att regler är till för att följas - de har ju kommit till för djurens bästa och är utformade utefter deras behov. Att kaniner ska ha tillgång till sitthylla är inget påhitt utan kommer av att kaniner har ett behov av att spana på omgivningen från en upphöjd plats. Samma sak med bolåda (ofta kombinerar man bolåda och sitthylla), kaniner är ju djur som naturligt vill gömma sig på en lite mörkare och trängre plats.
 
 
Swayze och Sylvester vilar på deras upphöjda sittplatser, detta var innan de flyttade ihop. Jag ser ofta att mina kaniner använder sitthyllorna och Sylvester ligger gärna inne i huset. Minis nya favoritplats att gömma sig i är den randiga tunneln som syns i bakgrunden på bilden.
 
Har ni anmält någon djurskyddsbrist någon gång? Eller har ni aldrig sett någon?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress