Katarina

En häftig häst
Jag kommer nog aldrig kunna se mig mätt på Murre, jag tycker verkligen att han är en häftig häst.
 
 
Luftiga gångarter, check på den!
 
 
Här galopperar han och skjuter iväg uppåt. Kraften i den lilla hästen är mäktig..
Men ja, inte konstigt att jag hade svårt för att rida honom i början (;
 
 
Kolla uttrycket.. de söta små öronen och den lilla mulen <3
 
 
Han kan verkligen konsten att krypa ihop, men lång och låg är väl något man efterträvar?
 
 
Fina fina.
 
(Ja, han är tunn. Ja, jag har konsulterat två olika veterinärer. Vi jobbar på det. Tyvärr ser det lite tråkigare ut nu när han fäller vinterpälsen)
Caroline och unghästen Stina

Bara den där fällningen kan ju få dem att falla ur totalt. Min ser också ut lite som ett staket nu, men jag har, efter att ha pratat med duktigt folk och konsultation av veterinär, lugnat mig med att agera tills hästen har fått gå på bete en månad... Även om det gör lite ont i mammahjärtat. Sålänge de är pigga, man har koll på masken och ingen feber förekommer får man kanske lov att bara... Andas och vänta?

Svar: Haha, ungefär så ja (; Murre är i alla fall väldigt, väldigt intresserad av att äta gräs (tyvärr inte så intresserad av ensilage) så tror det kommer rätta till sig snart.
Katarina

Jenny

Vad han ser ut att ha bak på första bilden!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress