Katarina

Promenera igång det hela
En halv-rask promenad stod på mitt och Murres schema idag, det gick faktiskt ganska bra. Lyckades få ner honom i ett stort vattenhål (ehh kan nog inte ge en bättre beskrivning) men han ville bara gå ner en gång och opedagogisk som jag är hade jag inga stövlar. Oavsett - en gång är bättre än ingen gång!
 
Efter promenaden tränade vi lite på ridbanan från marken. Vi tränade uppställning (att ställa upp med fötterna parallellt) och att kliva under med inner bakben på liten volt. Allt ska självklart ske med en avslappnad häst med lågt huvud. Murre var duktig som vanligt och gäspade massor :)
 
 
Murre och hans vän under äppleträdet. De har verkligen en idyllisk hage!
Jenny

Vilken fin hage med pyttekompis :) Finns det äpplen i träden så de kan plocka själva med?
Jag är lite fascinerad av att i hage med 12 hingst/valacker så har typ ingen i flocken listat ut att plocka ifrån trädet utan att bara slåss om fallfrukt i Räkas hage.. Mino vet att äta direkt ifrån träden, hon skulle plundrat det på all frukt :D

Svar: Visst är den! Haha ja, i alla fall en, den största hästen, har jag sett plocka äpplen. Smarta djur, eller vissa individer i alla fall som du också märkt :p
Katarina

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress