Katarina

När det inte alls blir som man tänkt sig
Efter lite kloka ord från Jenny hade jag bestämt mig för att köra på med träning för Murre. Kom till stallet, plockade ur sommardäcken ur transporten för förvaring och fodrade och mockade.
 
Hämtade sedan in hästen, tog av täcket och började borsta och ungefär där gick allt fel.
Först upptäcker jag att de bitit honom över ryggen igen..
 
 
Här fattas det alltså päls och hade blivit ett skrapsår innan jag sprayade det med silverspray. Självklart är det under sadeln såret sitter (men som tur är inte under tömkörningsgjorden).
 
Gick runt för att borsta på andra sidan och upptäcker det här:
 
 
Blod. Innan jag började tvätta var strumpan ännu rödare. Suck...
Velade lite om såret var djupt eller inte men kunde inte riktigt bestämma mig. Det hade i alla fall slutat blöda och kunde ändå inte sys. Visst är det hyfsat nära led men såg inga tecken på inflammation. Lite varmt precis runt om men det var allt.
Tjejen som passar katterna kom förbi och tyckte det var på nivån "ha på lite blåspray".
 
Jag var dock alldeles för nojig matte och därför fick han såret inpackat med sorbact.
 
 
Som tur är ska jag jobba kväll imorgon och kommer därför hinna åka till stallet innan jobbet. Håll tummarna nu att det inte är någon fara!
Jenny

Vad trist :( Lustigt ställe på framsidan av kotan på bakbenet? Undrar vad den unga mannen gjort för att få det såret?

Svar: Japp, i höstas hade han ju sår på utsidan hoven, fast andra benet. Han är nog akrobatisk :p eller klantig och går emot saker.
Katarina

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress