Katarina

Ridhäst!
Idag var Murre ridhäst igen, och det var så roligt! Jag tycker att han uppförde sig exemplariskt de där tio minuterna (eller vad det nu var jag red). Stod helt stilla medans jag hoppade upp och väntade på klartecken innan han skrittade framåt. Just den biten är en sak jag är extra nöjd med faktiskt, att han är så snäll att hoppa upp på.
 
Tyvärr hade det börjat skymma så de flesta bilderna är lite suddiga, men ska försöka lägga upp film i veckan.
 
 
Här (och stora delar av passet) hade han halsen i en position som jag tycker är bra i dagsläget. Han krullar inte ihop sig och hänger inte i handen utan söker sig bara nedåt.
 
 
Vi gick över bommarna också. Men att både trava, svänga och lyfta på benen var överkurs så efter halva serien i trav saktade han av till skritt :P
 
 
Vi prövade lite på galopp också, han fattade duktigt men orkade bara något steg. Det kommer med tiden.
En gång valde han själv att fatta galopp :)
 
Nu fortsätter jag att tömköra (men när ska vi komma ut från ridbanan? Murre verkar tycka det är helt ok men jag börjar tröttna lite, haha) ett tag till. Ska dock försöka sitta upp så ofta jag kan, gissar på att det kanske blir en gång per vecka eller två-tre gånger per månad ungefär.
Julia Forsbacka

Haha, för mina hästar är det tvärtom. Jag vill alltid till banan men är rädd för att de ska tröttna ;) De tröttnar däremot aldrig på skogen med busgalopper :P

Svar: Lagom är väl bäst för alla! Om min häst kunde galoppera skulle jag gärna ut på lite busgalopper :D
Katarina

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress