Katarina

Murres livs första hoppträning!
Nu på morgonen har jag och Murre varit med på vår första hoppträning tillsammans :)
 
 
Vi började med att bara kliva över bommar.
 
 
Sen travade vi över dem.
 
 
Här ser man verkligen hur han tänker till och funderar lite.
 
Murre var jätteduktig och skötte sig bra, men vi har ju såklart våra vanliga problem - mycket bockningar och till och från lite framåtbjudning. I slutet av passet sa tränaren att han såg stor skillnad på bjudningen och att Murre såg ut som en trevlig häst :)
 
 
Min fina lilla häst.
Jag blev dock väldigt, väldigt trött (har lite halvsvårt att andas eftersom jag är pollenallergiker) men vi kämpade på så gott vi kunde. Blev inte så mycket hinder utan mest bommar för oss.
 
Intrycket av tränaren är att han vill hålla det okomplicerat och positivt, så det kändes väldigt roligt att rida :)
Divorce your horse

Så roligt med hoppträning och kul att det gick så bra med tanke på att det var eran första hoppträning :) Kul att ni även verkar vara på G efter såret också :)

Svar: Ja, fina fina hästen! Nu jäklar kör vi, haha :P Så himla glad över att allt slutade bra :)
Katarina

Jenny

Nämen, duktiga ni är :) Lustig Murre är som verkar rätt het och framåt när han race:ar runt lös, men tappar bjudning uppsuttet? Tappar han bjudning i alla gångarter eller bara i någon specifik?

Svar: Mja, jag vet inte om han är så het utan mer.. med power (; Han är liksom alltid relativt behärskad. Han är likadan i alla gångarter. Jag tror, högst amatörmässigt, att det dels är styrka och kondition som saknas och sen att han liksom inte riktigt har fått ihop alla delar av ridningen ännu. I slutet av passen blir det ofta som en helt annan häst, när han liksom "kommit in i det" och fattar vad vi håller på med (;
Katarina

Caroline och unghästen Stina

Nämen, är det Victor ni tränar för? Känner igen den där frillan, tror jag. Vad kul isåfall! DEt är jätteroligt att läsa om hur ni kommer igång! Hoppas inte att du fått negativa kommentarer om Murres hull. Tycker det framgår klart på bloggen att du vet vad du sysslar med och gör ditt bästa! Att få upp en svårfödd häst i hull och muskler kan ju ta skitlång tid! Särskilt en som inte ska vara grov.

Svar: Hihi ja, känner du honom? Tack, jag är så peppad just nu och det går ju bara bättre och bättre (tacka vet jag unghästar! ;)
Katarina

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress