Katarina

Svenskt Grand National 2016
Förutom en snabb avstickare till stallet imorse (hade mockat och tömkört Murre och var klar med allt kvart över åtta imorse. Murre gjorde ett fint pass, mycket bommar och öppnor. Jag har en duktig liten häst!) har i princip hela dagen spenderats på Österängarna på Strömsholm.
 
 
Som ni ser var vädret inte helt snällt mot oss, det regnade även till och från..
 
 
En häst på väg mot start. Jag älskar när även träckarna (personerna som leder hästarna innan start i ledvolten, och ibland även är de som sköter hästen till vardags) klär upp sig och matchar sin hästs färger.
 
 
Strömsholm och Grand National är synonymt med picknick, så självklart hade vi en korg med mat med oss.
 
 
Här har fältet precis gått iväg, tror det var till det stora Grand National löpet. Som tur var regnade det bara några små skurar och in emellan kikade till och med solen fram :)
 
 
Fältet fortfarande samlat på väg mot första hindret..
 
 
På upploppet däremot var fältet mer spritt och det slutade med en klar vinnare.
 
Vi avslutade dagen med att grilla middag i sommarstugan som ligger i närheten. Även om vädret inte var riktigt på topp lyckades jag vinna 29 kronor genom att satsa en tia på vinnare i ett arablöp (och typ förlora trettio kronor genom att satsa på fel vinnare i några andra löp) och jag tror att min kollega med man också hade trevligt och kunde se lite av tjusningen med galoppsporten.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress