Katarina

God morgon
Torsdag morgon och jag är lite trött. Av någon anledning är kylskåpet helt tomt och jag åt frystorkad pasta carbonara till lunch igår..
Kanske borde ta tag i det där med en ny matkasse av något slag.
 
Idag jobbar jag ute och ikväll har jag stallet. Köpte sojaolja till Murre som jag tänkte testa att peta i honom lite av.. Tidigare försök med olja i maten har ju inte gått alls men skam den som ger sig (;
 
Annars klarar jag mest på det här med mål och delmål. Jag vill hålla det väldigt konkret, överskådligt och kronologiskt. Alla mål ska gå att mäta och stryka över.
 
Ett exempel på mätbara mål är "orka galoppera i x km" eller "gå in i transporten inom fem minuter". 
Mål som inte går/är svåra att mäta är " få bra kondition" eller "vara snäll att lasta". Ser ni skillnaden?
 
Tycker ni det är viktigt med mätbara mål?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress