Katarina

Rätt hovslagare ger snäll häst
Idag blev Murre skodd för andra gången av vår nya hovslagare. Första gången var han ganska nyskadad och skoddes därför på lugnande eftersom det var i samband med ett bandagebyte.
 
Nu skodde vi som vanligt däremot och allt gick jättebra. Bara en gång som han strulade minimalt men det är ju inte alls konstigt med en så ung häst. Jag är jättenöjd över hovslagarbytet, när det känns så fel i magen som det gjorde med gamla hovisen - ja, då ÄR något också fel.
Annars stod han lugnt och snällt och stilla och bara snuffsade hovisen lite i håret ibland.
 
Förutom skoningen hann vi inte med något idag, men det var inte planerat heller. Direkt efter stallet åkte jag hem och bytte om för att åka iväg till hästaffären. Visst var det fyndläge och jag kom inte hem med annat än precis det jag planerat, duktigt värre. Vad jag shoppade får ni se imorgon :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress