Katarina

Två turer till stallet och en halv tävling
Imorse var jag med fullblodet på fälttävlan och groomade. Han var jättefin i dressyren men hade några nedslag i hoppningen. Tyvärr glömde jag kameran i bilen så har inga bilder att visa.
 
 
Jag fick en hund att hålla reda på under framridningen också. Den lämnade jag ifrån mig så fort jag kunde :P
Det var bara en halv tävlingsdag idag, imorgon åker vi dit igen och tar tag i terrängmomentet!
 
Efter tävlings-halvdagen var färdig klappade jag på Murre och åkte sedan hem och vilade och åt lunch.
 
Lagom till sen eftermiddag kvicknade jag till och tog tag i mig själv och åkte och tränade min egen häst.
 
 
Murre fick ett pass på töm. Vi skrittade fram "ute" och tränade då övergångar mellan skritt och halt. Sedan inne på ridbanan tränade vi först på öppnor i både skritt och trav. Murre är bra på det nu :) Efter uppvärmningen fortsatte jag med lite samma arbete som på träningen i onsdags - travökningar på långsidorna (det var jobbigt! Riktigt kvavt i luften och så hade jag gummistövlar...) och sen samling på kortsidorna. Det gick också bra. Avslutningsvis gjorde vi några skarpa hörn (vet inte alls vad det kan kallas men borde vara en för-grej till bakdelsvändning).
 
Jag tycker att vi hade ett bra pass och det var värt en tur till även om jag inte hunnit med något annat än stallet idag..
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress