Katarina

Min andra stora hobby
 
Ikväll har jag ägnat mig åt mina andra stora hobby, att samla och lyssna på lp-skivor. På spelaren när bilden togs var Rymdimperiet med Vad pojkar vill ha.
 
(Rymdimperiet hette Imperiet ett litet kort tag innan, efter Ebba Grön-tiden och innan Thåström började göra solo-plattor. En ganska ovanlig singel, har för mig att de inte släppte något mer under det namnet).
 
Nu är det Aerosmiths Bootleg-skiva från 1978 i mint condition som spelas. Det enda som saknas är någon form av alkohol.
 
Gubben Mhats. Blogg

Visst är det roligt att gå igenom och lyssna på sina gamla vinylskivor ibland. Själv kommer jag åka på att få köpa ny CD- stereo då den gamla tydligen gjort sitt. Idag är det svårt att hitta några bra stereo för skaplig penning.

Svar: Verkligen, vilken skatt jag hade! Nu ska här spelas och inte dammas i fortsättningen :) Svårt det där med spelare jag, både CD och LP.. hoppas du hittade någon bra!
Katarina

Ida

Men vad härligt med en till skivnörd! Jag har också massor med LP-skivor. Har bland annat en EP med Rymdimperiet med fyra låtar på, "Alltid attack"! Tror den kom efter singeln du berättar om. Grymt bra!

Svar: Haha vad skoj! Min största svenska raritet är nog Nationalteaterns Rockorkesters första skiva "Ta det som ett löfte, ta det inte som ett hot". Själva skivan är inte speciellt bra men väldigt ovanlig, haha. Sen mina Alice Cooper då. Åhh jag älskar verkligen att nöra! Har du vägarna förbi Uppland så måste du svänga förbi, vi kan bli småfulla och argumentera om vad som är bäst hela natten!
Katarina

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress