Katarina

Dressyrpass och ny sadel
Murre har fått en ny sadel, köpt lite sådär på en chansning, och idag provade jag den för första gången.
 
 
Det är en Bates dressyrsadel, modell Caprilli, och i fint skick trots att den har rätt många år på nacken.
 
 
Okej fick visst inte med huvudet på bild, men visst ser han ut som en riktigt dressyrhäst? (;
 
Själva ridningen då? Jodå, den kändes riktigt bra (de där 25 minuterna jag red....) när han inte var i luften. Snacka om att han saknat ett fast och mjukt underlag under hovarna! Murre var verkligen mycket finare, snacka om det där träningspasset i skritt gav resultat!
 
Nu är jag himla taggad på att träna mera mera mera, eller i alla fall minst att kunna rida ordentligt igen.
Malin

Jag har haft en caprilli, trevlig sadel. Är det utbytbara järn i den och luftstoppad?

Svar: Bra fråga! Har faktiskt inte undersökt närmare (och säljaren visste inte). Skulle gissa att den är luftstoppad för stoppningen var väldigt bra, men koppjärn har jag ingen aning om (än) ^^
Katarina

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress