Katarina

En lugnare eftermiddag
Murre och jag hade en lite lugnare eftermiddag idag, och tack gode gud för det.
 
 Vi red ut tillsammans med fullblodet och den nya tjejen i stallet. Jag tror Murre hade lite träningsvärk så vi tog det rätt lugnt. Först visade jag henne en ny skritt-väg i skogen nära stallet, ett bra ställe att skritta fram eller av på eller bara vill skritta några varv.
Efter det visade jag en halv-ny väg som är rätt trevlig att rida. Vi travade snällt på marken och kunde till och med galoppera två gånger!
 
Nya tjejen är helt underbar att rida med, trevlig och snäll. Håller lagom avstånd, låter oss vara först när vi behöver det och får först när Murre inte vågar.
 
Murre bockade lite vid något tillfälle, var rejält spänd ett par gånger till och fick bara ett litet anfall i slutet när vi skrittade hem. Nu hoppas hoppas hoppas jag att vi kan hålla igång litegrann så att jag slipper de här tuffa igångsättningsperioderna. Tre-fyra dagar vila eller lågintensivt arbete räcker tyvärr för att vi ska vara tillbaka på ruta ett igen..
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress