Katarina

Rodeohäst eller glänsande ökenskönhet?
Ja, här sitter jag äntligen i soffan, mätt, ren och rätt trött. Vi hade en del diskussioner idag, jag och min kära häst.
 
"Jag tänker inte gå!"
-jo kom nu, matte går här bredvid dig.
"Okej då, kanske en lite bit"
"Jag vill inte gå mer!"
-jaja, kom nu så går vi.
 
Vi kom till slut in i skogen och kunde trava lite, tills...
 
"Jag tänker inte gå!!"
-jojo, kom nu, det går bra.
"Jag VÄGRAR"
-suck, jaja, matte hoppar av så går vi tillsammans.
"okej då".
 
"det är LÄSKIGT jag vill inte GÅ!!"
-kom nu gubben..
"NEEEEEJ"
-jaja, matte hoppar av så går vi tillsammans.
"det händer någonting det händer någonting det var andra HÄSTAR varför går de ÅT ANDRA HÅLLET??!?!?"
-jaja, kom nu så går vi åt vårt håll själva.
 
...vi kom lite längre in i skogen, travade lite till och försökte oss sedan på lite galopp.
 
"JAAAAAAAAAAAA NU KÖÖÖÖÖR VI"
-ehhhh nej vi ska inte attack-bock-galoppera
"YEEEEY nu KÖR vi!!!"
-NEJ det gör vi inte alls. Fötterna på marken, framåt framåt.
"JAAA VI SPRINGER FORT OCH BOCKAR BOCKAR BOCKAR"
-ehhh nu håller matte på och trillar av här så är skulle vi kunna skritta lite?
"Meeeeeen jag vill ju springa springa"
 
...vi överlevde visst de första så kallade galopperna, fastän Murre drog tyglarna ur händerna på mig flera gånger när han bockade för stort för att jag skulle kunna ha en chans att hänga med.
 
" Kan vi bocka lite till nu? Jag har MASSOR av energi!"
-ehh nja, ska du springa får du springa på marken.
"Meeen på riktigt?"
-ja. Springa är okej så länge det är på marken.
"Jaja men..."
 
-ursäkta hästen, kan vi hålla oss till en galopp i taget?
"Du menar vänster?"
-nej, jag menar höger.
"Vänster?"
-nej, jag menar höger.
"Båda?"
-nej, en galopp i taget tack.
"Meeeen"
-så, duktig häst, en galopp.
 
 
Det blev en lång ridtur idag, visserligen mycket skritt i början och slutet (jag är så trött på hårda grusvägar och knöggliga ridbanor, kan vi få vår på riktigt nu tack?) men vi blev svettiga både hästen och jag.
 
Ibland är det svårt att veta om jag köpte en rodeohäst eller ökenskönhet... Förhoppningen ligger fortfarande på det senare.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress