Katarina

Fairytale
 
Fairytale var ett sto född 2009 och kom i min ägo i slutet av sommaren 2013. Jag hade precis förlorat min storhäst, finast Mount Everest och hade egentligen ingen riktig aning om vad det var jag sökte - men att jag ville ha en ny häst var självklart.
 
Efter att ha ridit en ponny som behövde ridas till lite åt stallägaren var jag säker på att det var en ponny jag ville ha - som yngre red jag dessutom bara storhästar. Ponnyn skulle vara 3-4 år och gärna grundriden. Timmarna på hästnet var oändliga och alltid var det något som inte stämde (typ att hästen var hingst eller bodde i Skåne, haha). Men sen hittade jag den - hästen med stort d! Dock var det massa strul med säljaren som varken kunde ordna veterinärbesiktning, visning av hästen (åkte ut och kollade på den själv med mina föräldrar) eller visa ägarbevis så det blev ingenting av det.
 
När jag nästan gett upp och alla annonser var luslästa valde jag själv att lägga in en "sökes" på hästnet. Mindre än 30 minuter senare hade jag fått svar av Fiffis ägare och en och en halv vecka senare stod jag på deras gårdsplan tillsammans med två vänner för provridning.
 
 
Bild från provridningen
 
Regnet bara öste ner men hästen hade en trevlig inställning och verkade lätthanterad. Nästa dag slog jag till och två veckor senare kom Fiffi med lastbil hem till stallet.
 
Nu ett par månader senare har vi börjat hoppa, tagit sjumilakliv i dressyrarbetet och framförallt haft väldigt roligt! Fiffi är en otroligt vänlig häst med grym inställning - ingenting är farligt eller för svårt.
 
                                                                                                                                                           
 
Sommaren 2014 händer något och Fiffi blir halt. Efter många veterinärbesök, otaliga utredningar och lång konvalescens fanns det inget mer att göra.
 
Våren 2015 får min underbara och vackra ponny vandra vidare.
 
 
Hon fick aldrig en chans att blomma ut och visa vilken fin liten ponny hon var, och hon fick aldrig bli ett barns hela värld.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress