Katarina

Katarina
Jag är just nu 25 år gammal och har håll på med hästar i större delen av mitt liv. Började på ridskolan i Uddevalla där jag red länge samtidigt som jag hade medryttarhästar.
 
Balans fick jag som liten när jag red shettisen Apache två dagar i veckan och lärde mig rida, det gjorde jag på det stora halvblodet Huckleberry Finn. Det var med honom jag tränade och tävlade som mest, både i hoppning och dressyr. Kommer alltid vara hans ägare evigt tacksam till de möjligheterna som aldrig hade funnits där annars.
 
Vägen hit har gått genom en galopphästskola i England, en flytt till Uppsala för att bli husdjursagronom, en månad på Kavallerikasern K1, en lånad unghäst av en vän, drömhästen Mount Everest jag fick av samma vän och sedan förlorade.
 
Nu står vi här idag, jag och min alldeles egna saga, Fairytale. Jag vet var sagan började men inte var den slutar..
 
...och den sagan slutade på en gräsplätt utanför stallet en tidig vårdag.
 
En vinterdag i ett  snöigt Norrland träffar jag för första gången ökenhästen Muar. Nu är det vi två framöver istället.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress