Katarina

Världens bästa kattsant
Mina kaniner är rumsrena och har en katt-toalett att göra sina behov i. Sylvester har en stor inhägnad istället för bur och det hade inte varit bra om han kissade på mattan. Swayze har än så länge en traditionell bur med spån i botten men en toalett underlättar städningen något enormt.
 
För ett tag sedan fick jag höra att traditionell kattsand inte var så miljövänligt och detta fick mig att börja funder över alternativ. Vi vill ha något som bildar klumpar, ser trevligt ut och känns bra för kaninerna.
 
 
Sedan jag testade Nature´s Calling kattsand så har jag inte velat ha något annat. Lätt att städa med sina små bitar och ett stort plus är att det väger mindre än vanlig kattsand. Det allra bästa är däremot att ytan oftast håller sig torr, vilket är extra skönt så här på sommaren när kaninerna dricker och kissar mycket. Klumparna blir heller inte "klibbiga" som med vanlig kattsand.
 
Sylvester provåt lite i början men han överlevde det och äter heller godis och hö idag (;
 
Så, letar ni miljövänlig kattsand är denna min rekommendation. Jag köper via zooplus och får det hemlevererat.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress