Katarina

En kväll i stallet
Det blev en stallkväll ikväll, var med en kompis ut till hennes häst. Första gången jag träffade hennes nya häst tror jag och jösses vad stora typ alla hästar är i jämförelse med Murre, haha.
 
Vi fixade i stallet tillsammans och sen plockade vi med ena hästen till ett ridhus i närheten. Jag längtar verkligen tills jag kan göra samma sak med Murre, bara plocka med hästen och åka till ridhus, så okomplicerat och enkelt.
 
Hur som helst, hästen är lite som Murre fast i jätteformat (och bockar inte, hallelulja!) och jag fick testa att rida. Jösses vad hästen rörde sig! Alltid spännande och lite läskigt att prova någon annans häst, men jag tror inte att jag gjorde bort mig allt för mycket (; (att göra bort sig i min värld är att trilla av och det gjorde jag liksom inte). Men dressyrsadel alltså.. det här med att sitta på rumpan och typ rida med sätet är inget jag brukar göra, för mig är det lätt sits som gäller den mesta av tiden :P
 
Slutsumman, en helt annan sorts häst rent fysiskt men lite liknande att rida, plus en trevlig kväll med en kompis.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress