Katarina

Brödbak och dokumentärer
Idag är jag trött och har därför gjort väldigt lite förutom att bakat bröd och gått en sväng till affären.
..en sak man däremot kan göra samtidigt som man tar det lugnt är att se på tv.
 
SVT play är min nya favoritkanal och de har massa häst-dokumentärer!
 
Började igår med Den perfekta araben, en dokumentär från 90-talet om två kvinnor som båda är/var uppfödare av arabhästar.
Idag fortsatte jag med Guldläge, en (tyvärr rätt kort) dokumentär om Peders väg till OS. Hela hans resa är så fantastisk och inspirerande och jag blir alltid lite tårögd när jag tänker på det.
 
Till sist har vi en till svensk dokumentär vid namn Jockey! som handlar om två kvinnliga jockeys. Den hade jag tänkt se imorgon, eller ikväll kanske.
 
malin

Jag har med brödbak på g här hemma. surdeg så tar lite tid. I övrigt latar jag mig bara nu när jag är klar med tentan...
Se Palio på svt. fast på egen risk. Man blir lite förfärad, lite imponerad och ibland blundar man bara helt enkelt. Älskar hästdokumentärer, jag växer aldrig ifrån den här fascinationen för häst.

Svar: Jag snabb-bakar med vanlig deg (; Skönt att tentan är klar! Heja heja! Vad är det för dokumentär ?:)
Katarina

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress