Katarina

God morgon och fodersnack
I helgen åker jag "hem" till lägenheten så Murre får vila. Lite tråkigt att inte kunna rida nu när det är helg men å andra sidan så går de i en stor hage och rör sig ganska mycket så ingenting han lider av direkt. I morse travade han ut, bet ponnyn i rumpan för att han ville leka och sen gick han till äppleträdet för att leta godis.
 
Äter gör han också mycket bättre nu, han får lusern, betfor, havre och slobber mash (verkar ju vara så gott som alla säger.. fick två provpåsar sist jag köpte foder men antar att jag måste köpa en stor nu) i en salig blandning så krubban blir fylld. Självklart hö till det också.
 
Tanken bakom utfodringen av Murre just nu är "så mycket som möjligt". Betfor och lusern för att de är grovfoder som jag därför vågar ge i lite större mängd. Betfor för energins skull och lusern för proteinet. Havren och slobbern är ytterligare mer energi och det är ju främst det en tunn häst behöver.
 
Nu när han äter igen hoppas jag att vi kommer till rätta med hullet hyfsat snabbt :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress