Katarina

Mer lastning och tokig häst
Helt enligt planen har vi lasttränat idag också. Det gick nog lite bättre än igår, sista typ två gångerna gick han in helt i transporten och kunde äta två-tre tuggor havre innan han ville backa. Får väl bara fortsätta att nöta på varje dag nu bara.
 
Efteråt tog vi en promenad, eller vi försökte i alla fall. Hann väl inte mer än 5-10 minuter bort från stallet innan Murre började dumma sig, hoppa runt och vifta med frambenen hejvilt (inte riktigt stegra, snarare kasta sig uppåt/framåt och sen kasta ut framhovarna i någon oberäknelig riktning) och när han inte lugnade sig vände vi hemåt igen. Under de här typ 15-20 minuterna vi var ute hann han vara uppe i terrängen flertalet gånger och galoppera runt på mini-volter.
 
Dessa dagar när jag svär och undrar varför jag inte köpte en enklare häst så tröstar jag mig alltid med att han är vacker i alla fall.
 
 
Väl hemma med livet i behåll släppte jag honom i hagen och smackade på lite. Han sprang som en idiot. Över stock och sten. Någonstans där, eller tidigare, fick han såklart ett balltramp också så nu har matte fått lägga om sår igen.
 
Suck. Men hästen är tydlig med att han mår bra i alla fall!
H Fransson

Haha det är sådana dagar man får ha en upprepande röst i huvudet "hästar är kul.. hästar är kul kul jättekul, fyfan vad kul hästar är......"

Svar: Precis (;
Katarina

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress