Katarina

Bråkig dag och en tur på ridbanan
Först fick jag jobba lite längre än planerat, missade fikat, sen var tåget inställt så jag fick stå hungrig på perrongen och frysa i en halvtimme. Allmänt arg på världen kommer jag hem, äter en halv matlåda och byter om. På väg ut till bilen ramlar jag och slår mig litegrann. Lagom långt hemifrån kommer jag på att jag glömde gjorden jag fick låna för att prova.
 
Det har inte varit min dag idag helt enkelt.
 
Men Murre var fin, vi tog oss ett litet pass på ridbanan i dressyrsadeln. Tränade tempoväxlingar och bara gå hyfsat rakt framåt med schysst energi. Fattade lite (fel) galopp men orkade inte mer än en halv långsida. Inget avancerat men ändå med rätt trevlig känsla. Ridbanan har ju varit frusen väldigt länge men idag var den tillräckligt upptinad för ett normalt ridpass.
 
Imorgon jobbar jag hemifrån halva dagen och är borta andra halvan men ska försöka leta upp mina andra stigbyglar för jag får lite ont i mitt knä av de som är på sadeln nu.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress