Katarina

Ridning igen
Idag när jag kom till stallet var jag inte speciellt inspirerad, men gick ändå och kollade på ridbanan som faktiskt var helt okej. Det har varit plusgrader här några dagar i rad så den mesta snön och isen är borta.
 
 
Ser väl lite kladdigt ut men var inte alls djupt.
 
Bestämde mig för att rida fastän jag inte var dödssugen (ska vi komma igång och bli något någon gång så måste det bli regelbunden ridning, så är det ju bara). Det gick helt okej, till och från riktigt bra. Murre var lite spooky vid ett hörn på ridbanan, tappade bjudningen ibland och fick inte till galopperna helt. Andra stunder gick han jättefint med bra steg och fint sug i bettet. Dock märker jag att sadeln inte är bra, eller att jag inte rider lika bra i sadeln. Nästa pass på ridbanan tar jag fårskinnssadeln igen.
 
Passet gick både bra och dåligt och nu är jag så peppad på att komma igång och börja träna!
 
 
För övrigt, vart fasen kom kardborrarna ifrån? Och varför satt de bara på den vänstra sidan?
Vi har ju staket runt hela ridbanan... #dagensmysterium
 
Josefin

haha vad konstigt att det bara ploppade upp där. Jätte fin blogg du har :) Ha en underbar dag! Kram

Svar: Jätteskumt. Tror att vi skulle behöva fram med en trimmer utanför staketet på ridbanan och röja lite :P
Katarina

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress